0

Preview presenteert ook in 2017 weer wekelijks het belangrijkste en leukste filmnieuws. Deze week onder andere: Star Wars, Stallone en een stoute pop.

Woody Harrelson in Star Wars?

De komende jaren hoeven we het geen jaar zonder Star Wars-film te doen. Tussen de ‘lineaire’ delen door verschijnen er losse spin-offs, zoals Rogue One die momenteel in de bioscopen draait. De volgende spin-off die we voorgeschoteld gaan krijgen gaat over een jonge Han Solo, die daarin gespeeld gaat worden door Alden Ehrenreich (Hail, Caesar!). Deze film zal geregisseerd worden door het duo Phil Lord en Christopher Miller (The Lego Movie, 21 Jump Street) die alles wat ze aanraken in goud laten veranderen. Deze week kwam naar buiten dat niemand minder dan Woody Harrelson (The Hunger Games) in de running zou zijn om de rol van Han Solo’s mentor te vertolken in de film. Omdat Woody Harrelson alles waar hij in zit gelijk beter maakt, kunnen wij dit alleen maar toejuichen.

Woody-Harrelson-Preview-Filmnieuws

Sylvester Stallone regisseert veteranendrama Tough As They Come

Sylvester Stallone is van alle markten thuis: de actieheld-op-leeftijd heeft behalve met acteren ook als scriptschrijver en als regisseur zijn sporen verdiend. Nu hij langzamerhand toch echt te oud begint te worden om steeds maar de actieheld uit te hangen, richt hij zich steeds meer op die andere takken van sport. Zo heeft hij nu alweer een nieuw regieproject op het oog: de verfilming van Tough As They Come, het waargebeurde verhaal van Travis Mills, een veteraan die door verwondingen op het slagveld al zijn ledematen kwijtraakte. Adam Driver (Star Wars: The Force Awakens), zelf ook een ex-soldaat, moet de rol van Mills spelen.

Sylvester-Stallone-Preview-Filmnieuws

Kevin Costner heeft plannen voor western van tien uur lang

In de categorie ‘zou je dat nou wel doen’: voormalig jaren negentig-superster Kevin Costner heeft een nieuw project op het oog om te regisseren, te weten een deels door hem zelf geschreven western. Het is dit jaar twintig jaar geleden dat Costner zichzelf ernstig vergaloppeerde met The Postman, een bijna drie uur durend post-apocalyptisch epos dat hij zelf regisseerde en waarin hij zelf de hoofdrol speelde. Zijn nieuwste plan klinkt nog wilder en roept dus logischerwijs de vraag op of het wel zo’n goed idee is. Costner zelf ziet het in ieder geval wel zitten: ‘Misschien maak ik er drie films van, of vier. Of doe ik het voor televisie!’ We wachten af.

Kevin-Costner-Preview-Filmnieuws

Jean-Claude van Damme en Dolph Lundgren slaan de vuisten ineen

Veel beter dan dit wordt filmnieuws niet: de heren actiehelden Van Damme en Lundgren hebben al vaker samen in films gespeeld, soms gedenkwaardig (Universal Soldier) soms een stuk minder gedenkwaardig (The Expendables 2). Maar meestal spelen ze vijanden, en daar komt nu verandering in. Voor een film genaamd Black Water vormen de heren een team in een film die zich afspeelt op een CIA-onderzeeër. Meer is nog niet bekend, maar dit klinkt ons al als muziek in de oren.

jean-claude-van-damme-dolph-lundgren-preview-filmnieuws

Black Panther-cast wéér uitgebreid

De cast van Marvels Black Panther film was al indrukwekkend met namen als (even diep ademhalen) Chadwick Boseman, Forest Whitaker, Michael B. Jordan, Andy Serkis, Lupita Nyong’o, Angela Bassett, Danai Gurira, Daniel Kaluuya en Winston Duke (adem uit), maar daar is nu nóg een mooie naam aan toegevoegd, en wel die van Sterling K. Brown, die vorig jaar nog een Emmy won voor zijn rol in American Crime Story. Brown zal de rol spelen van N’Jobu, een mysterieus personage die niet op iemand uit de comics gebaseerd lijkt. Black Panther staat gepland voor 2018 en wordt geregisseerd door Ryan Coogler (Creed).

Sterling-k-brown-preview-filmnieuws

Plot van Thor: Ragnarok bekend: Thor tegen Hulk

Nog meer Marvel-nieuws: het bedrijf maakte gisteren ook de plotbeschrijving van de dit jaar verschijnende film Thor: Ragnarok bekend. Die luidt als volgt: ‘In Thor : Ragnarok, wordt Thor gevangen genomen aan de andere kant van het heelal zonder zijn machtige hamer en komt terecht in een race tegen de tijd om tijdig terug naar Asgard te komen en Ragnarok – de vernietiging van zijn thuiswereld en het einde van Asgardiaanse beschaving – te stoppen, ingezet door een almachtige nieuwe dreiging, de meedogenloze Hela. Maar eerst moet hij een dodelijke gladiatoren wedstrijd overleven waarin hij het tegen zijn voormalige bondgenoot en collega-Avenger Hulk moet opnemen!

Thor-Ragnarok-Preview-Filmnieuws

Cult of Chucky op komst

Horrorfilm Child’s Play, over een door een seriemoordenaar bezeten pop, heeft maar liefst vijf vervolgdelen opgeleverd. Redelijk uniek aan de serie is dat er tot nu toe geen reboot of remake is geweest en dat de originele schrijver en regisseur van de laatste twee delen, Don Macini, er nog steeds aan verbonden is. Hij schrijft en regisseert ook weer het zevende deel waarvan deze maand de opnames beginnen. Om dat aan te kondige, kwam vandaag deze teaser-trailer uit:

Trailers!

Una

Rooney Mara en Ben Mendelsohn spelen de hoofdrollen in deze verfilming van het toneelstuk Blackbird van David Harrower. Mara’s personage Una had als tiener een affaire met de veel oudere buurman Ray (Mendelsohn). Jaren later keert ze terug naar hun voormalige woonplaats om hem te confronteren met het verleden…

Rings

In 2002 schrokken we ons allemaal een hoedje van enge meisjes die uit de televisie kruipen in The Ring, een remake van een Japans griezelfenomeen. Omdat tegenwoordig alles wordt geremaked, gereboot, en herhaald, krijgen we binnenkort een nieuw deel in de saga te zien, origineel getiteld Rings. Deze week verscheen een nieuwe trailer.

Lieuwe van Albada