0

Preview presenteert wekelijks het belangrijkste en leukste filmnieuws. Deze week onder andere: Patrick Stewart is poep, een nieuwe trailer voor Logan en het overlijden van acteur Miguel Ferrer.

filmnieuws-preview

White Men Can’t Jump krijgt remake

White Men Can’t Jump is de jaren negentig-klassieker waarin Woody Harrelson en Wesley Snipes twee basketballende oplichters spelen die eerst elkaar tegenwerken, maar al snel besluiten dat samenwerken lucratiever is.  Helaas krijgen ze problemen met een stel criminelen. Kenya Barris, bedenker van tv-serie Black-ish, wil een remake van de film gaan maken.

preview-white-men-can-t-jump-filmnieuws

Patrick Stewart is de shit

De tot ridder geslagen acteur (hij mag zichzelf ‘sir’ noemen) is klassiek opgeleid en speelde lang in het Royal Shakespeare Company voordat hij iconische rollen speelde in Star Trek en de X-Men-films. Je kan gerust zeggen dat Patrick Stewart de shit is. Nu is dat zowel letterlijk én figuurlijk, want in de aankomende emoji-film (ja, die komt er écht) gaat hij de stem inspreken van… de poep-emoji. Ongetwijfeld waar een jonge Patrick Stewart van droomde toen hij voor de carrière van acteur koos…

preview-patrick-stewart-facepalm-filmnieuws

Goosebumps 2 komt in 2018

De op de bekende griezelboekenreeks voor kinderen en tieners gebaseerde film Goosebumps met Jack Black krijgt een vervolg. In 2015 was de film tegen de verwachtingen in een aardige hit en kon ook nog rekenen op positieve kritieken. De regisseur en de schrijver keren terug, de terugkeer van Jack Black is nog niet bevestigd maar dat zal naar verwachting niet lang duren.

Goosebumps-Preview-Filmnieuws

Miles Morales is de held in geanimeerde Spiderman-film

De geanimeerde Spiderman-film, losstaand van andere films over de webslingeraar, zal in december 2018 in de bioscoop verschijnen. Phil Lord, van het duo Lord & Miller dat samen verantwoordelijk was voor The Lego Movie, 21 Jump Street en 22 Jump Street, schrijft het scenario van de film. Tot nu toe wisten we niet waar de film over zou gaan, maar deze week maakte Sony bekend dat die het verhaal van Miles Morales zal behandelen. Morales is een Afro-Amerikaanse jongen die in de comics de rol van Spider-Man overnam toen Peter Parker in een andere comic kwam te overlijden. Uiteraard blijven zowel helden als schurken in comics nooit lang dood en ondertussen is Peter weer gewoon Spider-Man, maar daarnaast heeft Miles Morales ook nog zijn eigen comic.

Preview-Filmnieuws-Spider-Man-Miles-Morales

Miguel Ferrer overleden

Acteur Miguel Ferrer is donderdag 19 januari overleden aan de gevolgen van kanker. Ferrer was bij het grote publiek vooral bekend van zijn rol als FBI-agent Albert Rosenfield in de hitserie Twin Peaks, maar speelde ook in talloze films zoals RoboCop, Hot Shots! Part Deux en Iron Man 3. Ferrer is 61 jaar geworden.

miguel-ferrer-preview-filmnieuws

Trailers:

Wilson

Woody Harrelson speelt een excentrieke, neurotische man die wordt herenigd met zijn vrouw en zijn dochter voor het eerst ontmoet.

Clowntergeist

Ergens had iemand een ‘briljante’ ingeving. Spoken zijn eng, clowns zijn eng… dus als we die twee combineren is het dubbel zo eng, toch? En zie, het idee voor ‘Clowntergeist’ (ja, zo heet de film echt) was geboren… Dit zal wel nooit de bioscopen halen, maar toch willen we je deze heerlijk slechte trailer niet onthouden. Enjoy.

Logan

Logan is de derde en laatste Wolverine-film, en de eerste die ‘rated R’ is. In de nieuwe, vette trailer is te zien waarom:

Power Rangers