0

Welke nieuwe films werden er aangekondigd? Wie werd gecast in welke film? En welke trailers kwamen er uit? Preview zet het belangrijkste filmnieuws van de afgelopen week voor je op een rijtje. Deze week onder andere: Guardians of the Galaxy Volume 2, Captain Planet en Paddington 2.

Hugh Grant in Paddington 2

Paddington was de leukste film van 2015. Ja, echt! Ook door het bioscooppubliek werd hij goed ontvangen: internationaal haalde de film bijna 300 miljoen dollar op. Het vervolg wordt op dit moment gefilmd, en er zijn net twee nieuwe acteurs aan de cast toegevoegd: hartenbreker Hugh Grant en Harry Potter-veteraan Brendan Gleeson. Grant speelt lokale beroemdheid Phoenix Buchanan, een ijdele acteur wiens carrière in het slop is geraakt. Gleeson speelt ‘Knuckles’ McGinty, een kluizenkraker die bevriend raakt met Paddington. We moeten nog even wachten om de twee in actie te zien, want Paddington 2 zal over iets meer dan een jaar in de Britse bioscopen draaien.

paddington-preview-filmnieuws

Kevin Costner in onderhandeling voor Molly’s Game.

Kevin Costner voert gesprekken om zich bij de cast te voegen van Molly’s Game, het regiedebuut van veelgeprezen scenarist Aaron Sorkin (Moneyball, The Social Network). Molly’s Game is het bizarre waargebeurde verhaal over voormalig topskiër Molly Bloom, die nadat het haar niet lukte om het Olympisch team te halen, eindigde als organisator van pokerspellen met hoge inzet in de beroemde Viper Club. Aldaar kwamen beroemdheden als Leonardo DiCaprio, Ben Affleck en Tobey Maguire regelmatig pokeren. Haar avontuur eindigde toen zeventien zwaarbewapende FBI-agenten een inval deden… Costner zou de vader van Bloom spelen.

kevin-costner-preview

Sony’s Mulan live-action remake heeft Game of Thrones-regisseur op het oog

Twee weken geleden brachten we het nieuw dat Mulan de nieuwste Disney-classic is die een live-action remake gaat krijgen. Nu is gebleken dat we niet één, maat twéé nieuwe versies van het verhaal gaan krijgen. Naast Disney is ook Sony druk bezig met een live-action Mulan. Sony heeft daarvoor Alex Graves op het oog om de film te gaan regisseren. Graves heeft vooral televisieseries op zijn naam staan, waaronder zes afleveringen van Game of Thrones. Zijn bekendeste aflevering is ongetwijfeld die met het beruchte gevveecht tussen Oberynn Martell en The Mountain. Aangezien Mulan over een Chinese strijdster gaat die in de oorlog vecht, komt Graves’ ervaring met actiescènes goed van pas.

mulan-preview-filmnieuws

Leonardo DiCaprio wil Captain Planet-film maken

Wie kent Captain Planet nog? De cartoon was in de jaren negentig op televisie, en ging over vier jongeren die elk één van de elementen kunnen controleren. Als ze hun krachten bundelen, kunnen ze Captain Planet oproepen, een superheld die hun krachten combineert. De serie had een sterk milieuactivistisch thema en een moralistische boodschap. De film zou zich lang na de cartoon moeten afspelen: Captain Planet is aan lager wal beland en heeft de jongeren (nu vermoedelijk volwassen) harder nodig dan zij hem. Dat klinkt in ieder geval als een interessant uitgangspunt. Wij hopen stiekem dat Leonardo DiCaprio zelf Captain Planet zal spelen…

captain-planet-preview-filmnieuws

Joe Johnston gaat nieuwe sciencefiction-film regisseren

Starfall, zoals de film gaat heten, krijgt een budget van rond de 100 miljoen dollar en wordt geschreven door David Coggeshall, bekend van de Scream tv-serie. De film zal zich afspelen op een ruimtestation, maar verdere plotdetails zijn nog onbekend. Johnston kennen we verder als regisseur van Jumanji, Jurassic Park III en Captain America: The First Avenger.

Joseph Gordon-Levitt op ruimtereis

Nog meer sciencefiction-nieuws: Joseph Gordon-Levitt zal ook in een scifi-film spelen. Deze thriller heet Sovereign en Engelsman Marc Munden regisseert. Gordon-Levitt zal een man spelen die zijn vrouw en de bemanning van een ruimtestation zoekt nadat dezen zijn verdwenen.

joseph-gordon-levitt-preview

Deadpool-regisseur keert niet terug voor sequel

Tim Miller, regisseur van de onverwachte superheldenhit Deadpool, zal niet terugkeren voor het vervolg. Naar verluidt waren er onenigheden tussen Miller en ster Ryan Reynolds over waar het vervolg zich op zou moeten focussen, en over wie de rol van Cable in het vervolgdeel zou spelen. Een nieuwe regisseur is nog niet aangekondigd. Deze week werd ook bekend dat men op zoek is naar een actrice voor de rol van Domino. Als kandidaten werden actrices als Lizzy Caplan, Mary Elizabeth Winstead, Sienna Miller, Sofia Boutella, Stephanie Sigman en de Nederlandse Sylvia Hoeks genoemd. Ongetwijfeld to be continued.

deadpool-preview-filmnieuws

Donald Glover gecast als jonge Lando Calrissian in Han Solo Star Wars-spinoff

Twee weken geleden berichtten we hier nog over de lijst van actrices die kandidaat zijn voor een rol in de Star Wars-spinoff rond een jonge Han Solo. Nu is naar buiten gekomen dat Donald Glover (The Martian, tv-serie Community) de jonge Lando Calrissian zal spelen. In The Empire Strikes Back en Return of the Jedi speelde Billy Dee Williams de oude vriend van Han Solo.

donald-glover-preview-filmnieuws

Godzilla 2 heeft regisseur te pakken

Godzilla was in 2014 een flinke hit. De reboot van de klassieke monsterfilm werd geregisseerd door Gareth Edwards (Rogue One: A Star Wars Story) die echter niet terugkeert voor het onvermijdelijke vervolg. Die taak rust nu op de schouders van Michael Dougherty, die vorig jaar het zeer vermakelijke Krampus afleverde. Dougherty zal ook het script schrijven, samen met Zach Shields.

Joss Whedon heeft wel oren naar een Star Wars-film

Joss Whedon is natuurlijk bekend als de regisseur van Marvels twee Avengers-films, maar bracht ons ook de revolutionaire televisieserie Buffy the Vampire Slayer. In een nieuw interview met Complex UK geeft de regisseur aan dat hij wel oren zou hebben naar een Star Wars-film zoals Rogue One, dus een spin-off. ‘Ik dacht eerst dat ik geen Star Wars-film wilde maken. Maar ik zag de trailer voor Rogue One en toen dacht ik: “Dat wil ik doen!” Een Star Wars-film maken en niet vastzitten aan het grote plaatje”, aldus Whedon. Daarnaast gaf de New Yorkse filmmaker ook aan dat hij welwillend staat tegenover een James Bond- of een Catwoman-film. Zelf is Whedon ook bezig met een nieuw script: een horrorfilm die zich afspeelt tijdens de Tweede Wereldoorlog. Naar eigen zeggen het duisterste verhaal wat hij ooit heeft geschreven.

joss-whedon-preview-filmnieuws

Trailer-mania! Er verschenen deze week een hoop nieuwe trailers. Preview zet ze voor je op een rijtje:

Nieuwe trailer Assasin’s Creed

De verfilming van de populaire gamereeks komt 5 januari in de bioscoop. Michael Fassbender en Marion Cotillard spelen hoofdrollen. Hier is de nieuws trailer:

Teaser-trailer Guardians of the Galaxe volume 2.

Guardians of the Galaxy was een van beste en leukste Marvel-films tot nu toe. Fans kijken dan ook reikhalzend uit naar deel twee, dat volgend jaar april in de bioscoop te zien zal zijn. Regisseur James Gunn verwende de fans deze week met zowel een teaser poster als een teaser trailer. Bekijk ze hier:

Nog één keer Hugh Jackman als Wolverine in Logan

De Australische acteur hangt zijn klauwen aan de wilgen, maar kruipt nog één keer in de huid van de populaire X-Man in Logan. De film speelt zich ver in de toekomst af, waar Wolverine en Professor Xavier allebei hoogbejaard zijn. Bekijk hier de trailer:

Laatste trailer voor Arrival arriveert

Dennis Villeneuve is in slechts een paar jaar uitgegroeid tot een regisseur naar wiens films door elke liefhebber wordt uitgekeken. Met titels als Prisoners, Enemy en Sicario bouwde hij een indrukwekkend cv op. Zijn nieuweste film heet Arrival, en is een sciencefiction-drama met Amy Adams, Jeremy Renner en Forest Whitaker. Volgende maand gaat ‘ie in première, en hier is de laatste trailer:

Eerste trailer voor A Cure for Welness
Van een laatste naar een eerste trailer: Gore Verbinski (The Ring, Pirates of the Caribbean) komt met een nieuwe film, A Cure for Welness. De mysterythriller gaat over een wellness-resort waar ze er nogal vreemde methoden op nahouden… Verder is er nog weinig bekend, maar de eerste trailer is in ieder geval oogstrelend.