0

Welke nieuwe films werden er aangekondigd? Wie werd gecast in welke film? En welke trailers kwamen er uit? Preview zet het belangrijkste filmnieuws van de afgelopen week voor je op een rijtje. Deze week onder andere: weer een nieuwe Cloverfield-film, het nieuwe project van Peter Jackson en Uwe Boll gaat met pensioen.

George Lucas heeft geen inspraak in Indiana Jones 5

Ondanks de kritiek die de vierde en vooralsnog laatste Indiana Jones-film ten deel viel, zit een vijfde deel toch al een tijdje in de pijpleiding. Die nieuwe Indiana Jones moet het wel doen zonder George Lucas, bedenker van de actieheld en mede-schrijver van deel één tot en met vier. Dat gaf David Koepp, scenarist van blockbusters als Jurassic Park, Spider-Man én ook van Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull, aan in een interview met Collider. Heel verrassend is het nieuws niet, want Lucas heeft ook al geen inspraak meer in de Star Wars-films, waarvan de rechten eveneens door Disney zijn aangekocht.

George-Lucas-Preview-Filmnieuws

Peter Jackson heeft nieuw project te pakken

Nadat hij de Hobbits en elven definitief achter zich heeft gelaten, hebben we al een tijdje niks meer gehoord van de bebaarde Kiwi. Nu is echter naar buiten gekomen dat Jackson niet stilzit. Hij gaat het scenario schrijven van The Mortal Engines, een adaptatie van een ‘steampunk’ jeugdboekenserie die zich afspeelt in een post-apocalyptische wereld. Grote steden zijn geheel gemotoriseerd en beconcurreren elkaar in de strijd om brandstoffen. Jackson zal niet zelf regisseren, die eer gaat naar zijn protegé Christian Rivers, al sinds Lord of the Rings lid van Jackson vaste special effects-team.

peter-jackson-preview-filmnieuws

Er komt een Uncharted-film

Het plan om een Uncharted-film te maken is er al jaren, maar nu lijkt het toch eindelijk echt van de grond te komen. De verfilming van de razend populaire, goed verkopende actie/avontuur-game begint steeds concretere vormen aan te nemen, nu er een regisseur is aangesteld om het project in goede banen te leiden. Dit is Shawn Levy (Real Steel, de Night at the Museum-franchise), die zal werken aan de hand van een script van Joe Carnahan (The Grey, The A-Team). Nu nog een cast en filmdata en er kan serieus worden uitgekeken naar de film.

uncharted-preview-filmnieuws

Disney werkt aan moderne versie van Oliver Twist

Van stilzitten hebben ze bij Disney niet gehoord. Naast het produceren van de ene na de andere live-action versie van hun animatieklassiekers en hun inspraak in Marvel- en Indiana Jones-films neemt de studio nu ook het initiatief tot een nieuwe versie van Oliver Twist. Daarvoor werken ze samen met verrassende namen: rapper/acteur/producer Ice Cube en musical regisseur Thomas Kail. De nieuwe versie moet een moderne musical worden, inclusief hip-hopnummers. Ice Cube zal het scenario schrijven en ook de rol spelen van schurk Fagin. Je kan zeggen wat je wil, het idee wekt wel interesse…

Weer een nieuwe Cloverfield-film!

Vorig jaar verraste J.J. Abrams vriend en vijand met de mededeling dat de nieuwste film van zijn productiebedrijf Bad Robot een ‘Cloverfield’-film zou zijn getiteld 10 Cloverfield Lane. Deze week werd bekend dat ook de volgende film van Bad Robot gelinkt zou zijn aan de hit uit 2008. De film in kwestie heet God Particle en gaat over een groep astronauten die tijdens een ruimtereis een schokkende ontdekking doen. Wij gokken dat die ontdekking iets met monsters en aliens te maken heeft… God Particle komt in maart in Nederland uit en wordt geregisseerd door de Nigeriaan Julius Onah.

Releasedata bekend voor Toy Story 4 en The Incredibles 2

Pixar is druk bezig met nieuwe sequels op twee van hun populairste films. The Incredibles krijgt eindelijk een vervolg, en wel in de zomer van 2018, veertien jaar na de release van het origineel. Toy Story 4 zal exact een jaar later de bioscopen bereiken. Oorspronkelijk waren de releasedata omgekeerd.

the-incredibles-preview-filmnieuws

Gerard Butler komt terug voor tweede vervolg op Olympus Has Fallen

In Olympus Has Fallen verdedigde hij het Witte Huis tegen gewapende indringers, en in vervolg London Has Fallen moest hij de president beschermen tijdens een terroristische aanval op de Engelse hoofddstad. Nu keert Gerard Butler voor een derde keer terug als badass Mike Banning in Angel Has Fallen. De president wordt wederom aangevallen, deze keer is de Air Force One het doelwit. Regisseur of releasedatum zijn nog niet bekend.

gerard-butler-preview-filmnieuws

Uwe Boll stopt met filmmaken

Slecht nieuws voor liefhebbers van slechte films! Uwe Boll, koning van de mislukte gameverfilming, houdt het voor gezien. Als reden geeft de 51-jarige Duitser het ineenstorten van de dvd- en Blu-Raymarkt aan. Naar eigen zeggen zou hij graag nog meer films maken, maar kan hij het zich gewoon niet meer veroorloven. Helaas voor de liefhebbers dus geen vierde deel van BloodRayne of In The Name of the King, noch een vervolg op Blubberella. We zullen je missen, Uwe!

uwe-boll-preview-filmnieuws

Trailers, trailers, trailers!

Shia LeBeouf duikt weer op in trailer Man Down

Als Shia LeBeouf niet druk bezig is met het hebben van mental breakdowns maakt hij gewoon nog films. Zo kunnen we hem binnenkort zien in Man Down, een thriller over een ex-militair die in een post-apocalyptisch Amerika op zoek gaat naar zijn zoon. Gek genoeg doet de trailer meer denken aan een oorlogsdrama. Bekijk hem hier:

‘Het is ingewikkeld’ tussen Michael Shannon en Imogen Poots in trailer Frank & Lola

‘A psychosexual noir love story’, zo wordt Frank & Lola omschreven. De trailer belooft in ieder geval een spannende, erotisch geladen film met een dijk van een cast: Michael Shannon, Imogen Poots, Justin Long, Rosanna Arquette en Michael Nyqvist. Dat is niet mis! Bekijk de trailer hier:

Trailer: Rules Don’t Apply

Warren Beatty won ooit een Oscar voor de regie van Reds (1981). Dit jaar komt voor het eerst sinds 1998 (!) weer een nieuwe film van Beatty uit, in totaal pas zijn vijfde als regisseur. Rules Don’t Apply gaat over twee werknemers van de legendarische filmproducent Howard Hughes (gespeeld door Beatty zelf) die op elkaar verliefd worden, geheel tegen de regels van Hughes in, die intieme relaties tussen zijn werknemers verbood. De cast is een spannende mix van jong talent en acteerveteranen: onder anderen Lily Collins, Alden Ehrenreich, Haley Bennett, Taissa Farmiga, Ed Harris, Martin Sheen, Annette Benning, Steve Coogan en Alec Baldwin maken hun opwachting. Deze film zou zomaar eens een goede kandidaat zijn voor de volgende Oscaruitreiking. Bekijk hier de trailer: