0

Op dinsdag 27 september presenteert Preview deze horrorfilm op het Nederlands Film Festival, met na afloop een Q&A met de regisseur. Waarom jij ook moet komen, lees je in deze review.

Nederlands Film Festival The Windmill Massacre Review 03

Genre Horror | Regie Nick Jongerius | Cast Charlotte Beaumont, Noah Taylor en Patrick Baladi | Details Nederland / 83 minuten | Release Te zien op het NFF!
Een Nederlandse horrorfilm van internationaal allooi: The Windmill Massacre mag zich dan wel afspelen nabij een oer-Hollandse windmolen, de mensen die er door de demonische molenaar worden afgeslacht zijn op een Japanner na allemaal Engelssprekende toeristen. Regisseur Nick Jongerius, die eerder onder meer de prachtig gemaakte Nederhorror Frankenstein’s Army produceerde, had vooral een zware dobber aan de practical effects in deze film. Het resultaat mag er niettemin zijn: als de molenaar op iemands hoofd trapt (met zijn vol met spijkers geslagen klomp), zal zelfs de echte horrorliefhebber vol afgrijzen glunderen.

‘Zal zelfs de echte horrorliefhebber vol afgrijzen glunderen’

Het blijft een ambacht om zulke speciale effecten zonder hulp van een computer vies én realistisch te maken. Om het lot van de groep toeristen zal niemand zich overigens echt bekommeren: ondanks (of juist dankzij) het achtergrondverhaal dat iedereen heeft, hoop je van de meesten dat hun botten onder de molensteen vergruisd worden. Een Amerikaans bioscooppubliek zal dat meemaken, want deze slasher gaat daar uit. In Nederland is hij vooralsnog alleen te zien op het Nederlands Film Festival. Des te meer reden om naar onze speciale Preview Presents: The Windmill Massacre te komen…!

Win vrijkaarten voor The Windmill Massacre

Dinsdag 27 september is de eerste openbare voorstelling van The Windmill Massacre in Nederland. Kaartjes zijn €9,- per stuk, maar gratis als jij onze prijsvraag wint. Je maakt kans op twee entreebewijzen. Let op: na de voorstelling houden onze collega’s van filmmagazine Schokkend Nieuws een live podcast waarbij Jongerius aanschuift! Ook daar kun jij hem al je vragen stellen.

In welk Drents dorp staat de windmolen waar The Windmill Massacre is gefilmd?

Stuur het goede antwoord en je naam en adresgegevens vóór 20 september naar spel@previewmag.nl om kans te maken. We geven 2×2 vrijkaarten weg.

Info over Preview Presents