0

Dit is het derde deel uit de tot zover sterke horrorreeks. Het verhaal? Het inmiddels welbekende riedeltje: een meisje heeft last van spoken, een medium probeert haar te redden.

Insidious chapter 3

Genre Horror Regie Leigh Whannell Cast Dermot Mulroney, Hayley Kiyoko en Lin Shaye Details Verenigde Staten / 97 minuten Release 25 juni

+ Return to… The Beyond

We vinden Insidious (2011) een van de engste horrorfilms van de afgelopen jaren. De familie Lambert probeert hierin om van een geestenplaag af te komen en vader Lambert belandt uiteindelijk in The Beyond. In deze spookwereld, die ergens voorbij de onze ligt, luistert een godsgruwelijk enge demon naar muziek op een platenspeler, terwijl hij zijn nagels veilt met een schuurmachine en plannen smeedt om onze wereld binnen te dringen. Brrr. Dit derde deel is een prequel op de eerste twee delen, maar ook hierin gaan we The Beyond in…

+ Dun door de broek

Leigh Whannell regisseert met Chapter 3 zijn eerste film, maar hij is geen horror-newbie. Samen met James Wan (de regisseur van Insidious en Fast & Furious 7) schreef hij bijvoorbeeld verschillende delen van Saw. In Insidious speelt hij bovendien een sidekick van het medium dat ook in Chapter 3 de geplaagde mensen bijstaat in hun strijd tegen de geestenwereld. Laat Whannell het ons dun door de broek lopen met zijn eerste regieklus, of kunnen we met een frisse Unterhose naar huis?

– Got milk?

We schreven al vaker over Blumhouse Productions van producent Jason Blum. Deze filmstudio beet zich na het onwaarschijnlijke succes van Paranormal Activity vast in het segment van goedkoop gemaakte, maar effectieve horrorfilms (zie top 3!). Kudo’s voor de manier waarop zij film maken, maar met een kanttekening: ze melken hun succes graag tot de laatste druppel uit. Zo komt Paranormal Activity 83 later dit jaar uit en staan er ook vervolgen op zo’n beetje al hun andere horrorhits op het programma. Ze worden er per deel niet per se beter op.

Top 3 Blumhouse-horrors

Productiehuis Blumhouse, de studio achter Insidious, heeft recentelijk een paar heel goede horrors gemaakt. Onze top 3!

1. Insidious (2011)