0

Birdman

birdman bioscoopoverzicht review

De film van negen Oscarnominaties! Acteur Riggan Thomas (Micheal Keaton) werd meer dan twintig jaar geleden bekend met zijn rol als superheld Birdman, maar kwam daarna nooit meer in aanmerking voor serieus acteerwerk. Riggan is de belichaming van vergane glorie. In een poging om opnieuw faam te verwerven, probeert hij als regisseur van een grote toneelproductie opnieuw aandacht op zichzelf te vestigen. Regisseur Iñárritu schoot Birdman in ogenschijnlijk één lange ononderbroken take met verborgen edits. Leescht hier verder.

Blackhat

bioscoopoverzicht review

Een hacker zaait onrust op de financiële markt. De Chinese en Amerikaanse overheden schakelen de hulp in van Nicholas (Chris Hemsworth), een andere hacker die tot vijftien jaar gevangenisstraf is veroordeeld. We zijn niet erg onder de indruk van de trailer van Blackhat, maar er is een heel grote ‘maar’: oudgediende Michael Mann. Een nieuwe film van deze regisseur is altijd een feestje. Verder lezen? Doe je hier.

Homies

bioscoopoverzicht review

Het is altijd fijn om naar een stelletje losers te kijken die het minder lekker voor elkaar hebben dan jij. De gasten in deze film lopen tegen de dertig en hebben weinig toekomstperspectief. Hoofdpersoon Timo (Robert de Hoog) is net gedumpt en het lukt hem niet zijn leven op de rails te krijgen. Zijn vrienden trekken hem alleen maar verder de shit in. Tot overmaat van ramp moeten ze ook nog even 22 kilo coke verkopen… Lees hier de rest van onze vooruitblik en hier wat Robert de Hoog en Charlie-Chan Dagelet te zeggen hebben over dikke heroïnehoeren…

10.000 Km

bioscoopoverzicht review

Een verliefd koppel is een jaar van elkaar gescheiden. De ene partner woont in Barcelona en de andere woont in Los Angeles; hun computer is het enige middel waarmee ze de 10.000 kilometer kunnen overbruggen. Maar ook 10.000 digitale kilometers zijn lastig te overbruggen.

Il Capitale Umano

bioscoopoverzicht review

Een Italiaans drama naar de roman Human Capital van Stephen Amidon. Het verhaal is verplaatst naar hedendaags Italië. Op een donkere, besneeuwde nacht in Noord-Italië wordt een fietser van de weg gereden. Vervolgens zien we de gevolgen van deze gebeurtenis voor twee verschillende gezinnen: dat van Dino en zijn tienerdochter en dat van de steenrijke Giovanni en zijn vrouw Carla. Het resultaat is een zorgvuldig geconstrueerde whodunnit!