0

Actieknaller die je volledig meemaakt vanuit de eerste persoon. En dat is… intens!

Genre Actie / Sciencefiction Regie Ilya Naishuller Cast Sharlto Copley, Haley Bennett en Danila Kozlovsky Details Rusland, Verenigde Staten / 90 minuten Release 21 april

review hardcore henry

‘Een mooie vrouw in doktersjas schroeft je arm aan je lijf’

Je wordt wakker. Een mooie vrouw in doktersjas schroeft je been aan je romp. Ze zegt dat je met haar getrouwd bent. Dat ze van je houdt. En dan gaan alle remmen los. De schurk komt binnen, probeert je dood te maken en voor je het weet sta in je in Moskou. Je kent de weg niet en je kent er niemand; bad guys willen je dood hebben. Jij bent Henry. Een cyborg. Jij de hoofdpersoon van een actiefilm zonder rustmomenten.

‘Een mooie vrouw in doktersjas schroeft je been aan je romp’

Hardcore Henry groeide van een filmexperiment uit tot deze actieknaller: de Russische filmmaker Ilya Naishuller maakte een korte film waarin alles vanuit de ogen van de hoofdpersoon is geschoten. Alsof je een first person action-game speelt, inderdaad. Na een succesvolle crowfunding-campagne is het resultaat deze 90 minuten aan adrenaline. Als Henry ren, spring, duik, vlieg en val je heel Moskou door, geholpen door de mysterieuze Jimmy (Sharlto Copley, die coole gast uit District Nine!). Jimmy blijft maar doodgaan, maar hij komt terug in vele gedaantes… Het verhaal verdwijnt steeds meer naar de achtergrond (welk verhaal?) en zodoende komt er steeds meer focus op waar het in Henry om draait: ontploffingen, gevechtsscènes, schietscènes en waanzinnige stuns. En een handjevol Russische prostituees die zich op je storten.

Lees hier ons interview met regisseur Ilya Naishuller.

Zie Hardcore Henry als eerste op het Imagine Film Festival!

We zijn er weer: Preview Presents Hardcore Henry op het Imagine Film Festival. Dit leukste festival van Nederland vindt plaats van 14 – 24 april en wij hebben er de beste film vast geclaimd. Hij wordt er ook nog eens vóór de bioscooprelease uitgebracht! Bestel in gedachte vast een rondje bier en zet 15 april in je agenda. Wij zullen er zijn. Kijk je Hardcore Henry met ons mee op het op één na grootste filmdoek van Amsterdam?!

Waar: Eye Amsterdam, zaal 1

Wanneer: Vrijdag 15 april, 22.00 uur

Meer info: previewmag.nl/henry