0

Captain America: Civil War

filmoverzicht week 18
Yes, een nieuw Avengers team! Alleen worden ze dit keer onder politieke druk gezet, als ze weer wij een incident betrokken zijn. Vanaf nu is de helft onder leiding van Captain America, met als doel de mensheid te beschermen zonder toezicht. De andere helft wordt geleidt door Iron Man, die ervoor kiest de overheid te steunen. Geen Batman v Superman, maar Captain America v Iron Man dus!

Mother’s Day

filmoverzicht week 18
Omdat feestdagen-films gewoon zo leuk zijn, dit keer een film over moederdag! Jesse heeft een ruzie uit te praten met haar moeder, terwijl geadopteerde Kristin een ontmoeting organiseert met haar biologische moeder. Miranda daarentegen beleeft haar eigen eerste moederdag en Sandy moet haar kinderen delen met hun nieuwe stiefmoeder. Een film vol herkenbaarheid, liefde, en grappen!

Le Nouveau

filmoverzicht week 18
De ‘nieuweling’ zijn op school is nooit leuk. Zeker niet als je niet zo populair bent. Tiener Benoît kampt met dit probleem en besluit een feestje te organiseren. Ondertussen wordt hij verliefd op een ander nieuw meisje op school, en loopt alles uiteindelijk totaal niet zoals gepland. Deze film is tijdens Cinekid twee keer in de prijzen gevallen.

Next to Her

filmoverzicht week 18
Chelli heeft een verstandelijk gehandicapte zus Gabby. Chelli zorgt graag voor haar, maar is gedwongen Gabby in een opvangcrèche onder te brengen als een maatschappelijk werkster ontdekt dat Gabby dagelijks alleen wordt thuisgelaten. Dan wordt Chelli ook nog eens verliefd en probeert een relatie met de man op te bouwen. De driehoeksverhouding is steeds moeilijker stand te houden.

Heart of a Dog

filmoverzicht week 18
Een hele persoonlijke documentaire van Laurie Anderson. Haar kalme voice-over klinkt bij een serie associatieve beelden, animaties en films uit haar kindertijd. Het verhaal gaat over haar overleden hond Lolabelle, maar strekt ook tot de dood van haar moeder en haar echtgenoot Lou Reed. Ze mengt jeugdfantasieën met politieke en filosofische theorieën.

Der Staat gegen Fritz Bauer

filmoverzicht week 18
Als jongste rechter in Duitsland werd Fritz Bauer in 1930 politiek actief tegen de nazi’s. Hij belandde hierdoor in een concentratiekamp en emigreerde naar Denemarken na zijn vrijlating. Na de oorlog keert hij terug om de ontsnapte nazi’s te vervolgen. Hij krijgt echter te maken met het establishment dat het verleden met rust wil laten. In Bauers strijd voor rechtvaardigheid, licht hij de Israëlische geheime diens in, en pleegt hiermee landverraad…