0

Welke nieuwe films werden er aangekondigd? Wie werd gecast in welke film? En welke trailers kwamen er uit? Preview zet het belangrijkste filmnieuws van de afgelopen week voor je op een rijtje. Deze week onder andere: een nieuwe Rambo, een live-action Sneeuwwitje en Johnny Depp gaat toveren.

Catherine Keener voegt zich bij de cast van Soldado

Voor het geval je het vergeten bent: er komt een vervolg op Denis Villeneuve’s geweldige film Sicario. Hoofdrolspeelster Emily Blunt en Denis Villeneuve zelf keren helaas niet terug (hij zal het wel te druk hebben met zijn nieuwe Blade Runner-film of een van de honderd andere films die hij ongetwijfeld in de planning heeft) maar sterren Benicio Del Toro en Josh Brolin doen dat wel. Ander goed nieuws is dat de cast recent is aangevuld met de fantastische Catherine Keener, tweemaal genomineerd voor een Oscar. Zij speelt de CIA-baas van Josh Brolin, en wie Sicario gezien heeft zal begrijpen dat dat een ondankbare en lastige klus zal zijn. Soldado zal volgend jaar worden opgenomen. Villeneuve’s vervanger is Stefano Sollima, van de uitstekende Italiaanse maffia-serie Gomorra.

catherine-keener-preview-filmnieuws

Als Edge of Tomorrow 2 er komt, wordt het een prequel

Ook een fantastische film was Edge of Tomorrow 2 uit 2014 was Edge of Tomorrow, toevallig ook al met Emily Blunt. Hoewel de film helaas geen grote potten wist te breken aan de bioscoopkassa’s, wordt er toch gepraat over een vervolg. Regisseur Doug Liman zei dat het zijn enige film is waarvan hij overweegt er een vervolg op te maken. Naar eigen zeggen is het verhaal nog beter dan het origineel en zou het daarnaast gaan om een soort prequel, maar tegelijk ook een vervolg. Hopen maar dat de film er ook echt komt!

Disney maakt nu ook live-action versie van Sneeuwwitje

Gaat er een week voorbij zonder nieuws over een nieuwe live-action Disneyfilm? Kennelijk niet, want nu is weer bekend geworden dat óók Sneeuwwitje straks weer op het witte doek te zien zal zijn, met ‘echte’ acteurs. Erin Cressida Wilson (Secretary, The Girl on the Train) moet het script gaan schrijven. Ook zouden er nieuwe liedjes speciaal voor de film geschreven worden. Wie het project moet regisseren, is nog niet bekend.

snow-white-preview-filmnieuws

Josh Trank en Tom Hardy maken samen Al Capone-film

Fantastic Four was niet goed voor Josh Trank: de film flopte, kreeg een hoop negatieve kritieken en daarnaast rolden Trank en de filmstudio ruziënd over de vloer. Even leek de carrière van het talent, die nog wel zo veelbelovend was begonnen met Chronicle, al afgelopen voordat ‘ie goed en wel was begonnen. Maar er gloort hoop: Trank mag namelijk toch een nieuwe film maken. Het wordt een film over misdaadlegende Al Capone, gespeeld door Tom Hardy. Het verhaal focust zich op de laatste dagen van Capone, die na tien jaar in de gevangenis te hebben gezeten last krijgt van dementie, en geplaagd wordt door geesten uit het verleden. Wanneer de film zal moeten uitkomen is nog onduidelijk.

tom-hardy-preview-filmnieuws

Rambo wordt soort James Bond?

Rambo gaat maar niet dood. Na vier films hebben de filmstudio’s nog geen genoeg van de Vietnamveteraan/actieheld/massamoordenaar, en Image/Millenium Films hebben zojuist een reboot van de franchise aangekondigd. Sylvester Stallone zal deze keer geen rol spelen, in plaats daarvan is de studio op zoek naar een jongere acteur om de rol op zich te nemen. Ze willen van Rambo een personage vergelijkbaar met James Bond maken. Of dat betekent dat Rambo straks ook smokings zal dragen en de ene na de andere mooie vrouw zal versieren moeten we maar afwachten.

rambo-preview-filmnieuws

Sylvester Stallone kondigt nieuwe Escape Plan-sequel aan

Escape Plan was een vermakelijke, maar ook makkelijk vergeten actievehikel dat voornamelijk interessant was voor het samenbrengen van Sylvester Stallone en Arnold Schwarzenegger in één film. Stallone kondigde deze week aan dat er plannen zijn voor een vervolg. Schwarzenegger zal niet terugkeren, Stallone zelf wel maar alleen in een bijrol. Omdat Escape Plan het vooral goed deed in China, zal het vervolg zich meer richten op de Chinese markt. Wat dat precies betekent, moeten we nog maar afwachten.

escape-plan-preview-filmnieuws

Deadpool-regisseur gaat Sonic-film maken

Vorige week werd bekend dat Tim Miller, regisseur van Deadpool, niet zal terugkeren voor het vervolg na een meningsverschil met ster Ryan Reynolds. Maar niet getreurd voor Miller: hij heeft alweer een ander project op het oog. Het gaat om een film over Sonic the Hedgehog, het computerspelletjesstekelvarken uit de jaren negentig Sega-games. Het zou gaan om een live-action film gecombineerd met computeranimaties. Miller zal overigens niet regisseren, maar ‘helpen het project te realiseren’, wat dat ook mag betekenen, als executive producer. Debuterend regissuer Jeff Fowler moet de film daadwerkelijk gaan inblikken.

sonic-preview-filmnieuws

Johnny Depp gecast in Fantastic Beasts-vervolg

Het eerste deel draait nog niet eens in de bioscopen, maar menis achter de schermen al druk bezig met het vervolg op Fantasic Beasts and Where to Find Them. Deze week werd bekend gemaakt dat kampioen gekke hoedjes opzetten Johnny Depp zijn toch wat in het slop geraakte carrière een nieuwe impuls zal geven door op te komen dagen in het nu al geplande volgende deel. Ook zou hij een cameo hebben in Fantastic Beasts deel 1. Wie Depp gaat spelen wordt geheim gehouden, al is het volgens de geruchten Gellert Grindelwalt, in de boeken een duistere tovenaar die ooit bevriend was met professor Dumbledore (Perkamentus) maar later zijn vijand werd. In de Harry Potter-films kwam Grindelwalt ook al eventjes voor, gespeeld door Jamie Campbell Bower (de jonge versie) en Michael Byrne (de oude versie).

johnny-depp-preview-filmnieuws

Mel Gibson bevestigt vervolg op Passion of the Christ

In augustus kwam het nieuws naar buiten dat Mel Gibson denkt over een vervolg op zijn controversiële reli-hit The Passion of the Christ. In een interview met Stephen Colbert in de late show bevestigde Gibsomn dat, en vertelde ook dat de film ‘Resurrection’ zal gaan heten en dus gaat over de wederopstanding van Jezus. Met andere woorden: Mel Gibson gaat een zombiefilm maken. Hopelijk komt ‘ie uit op Halloween.

mel-gibson-preview-filmnieuws

Ook Starship Troopers krijgt een reboot

Na Total Recall en Robocop moet ook de volgende Paul Verhoeven sciencefictionklassieker eraan geloven: Starship Troopers is de kandidaat voor de volgende reboot. Mark Swift en Damion Shannon, het schrijversduo dat horrorfilms Freddy vs. Jason en de remake van Friday the 13th schreef, moet het scenario leveren. Het plan is niet zozeer om een remake te maken, maar wel een nieuwe interpretatie van het boek van Robert A. Heinlein. Maar de satirische film van Verhoeven was toch al een perfecte interpretatie? Wanneer Starship Troopers uit moet komen en over de rest van de cast en crew is nog niks bekend.

starship-troopers-preview-filmnieuws

Fede Alvarez moet nieuwe ‘Millennium’-film maken

In 2011 kwam The Girl with the Dragon Tattoo uit, de Amerikaanse versie van het populaire boek over Lisbeth Salander en Mikael Blomkvist. Het werd niet de enorme hit waar de filmstudio op gehoopt had, en dus bleef tot nu toe een vervolg uit. Deze week werd echter bekend dat Fede Alvarez, regisseur van Don’t Breathe en de Evil Dead-remake, gesprekken voert om een nieuwe film over de bekende personages te maken. Het gaat om een verfilming van The Girl in the Spider’s Web, een boek dat niet geschreven is door de originele auteur Stieg Larsson, maar door David Lagerkrantz. Lagerkrantz heeft na het overlijden van Larsson de reeks voortgezet. Het scenario is van Steven Knight (Locke, Allied). Rooney Mara zou terugkeren als Lisbeth Salander, over een terugkeer van Daniel Craig is niks bekend.

Trailers!

We sluiten dit nieuwsoverzicht weer af met trailers. Eerst de trailer voor T2: Trainspotting, het vervolg op de Britse culthit uit 1996 over jonge drugsverslaafden Renton, Begbie, Sick Boy en Spud. Alle acteurs keren terug, net als regisseur Danny Boyle. Wederom gebaseerd op een boek van Irvine Welsh.

Daarnaast kwam er ook een nieuwe trailer uit voor Wonder Woman. Dit zal de eerste keer worden dat een vrouwelijke superheld de bioscopen bereikt in een solofilm. Een mijlpaal dus, en de trailer ziet er ook nog eens heel vet uit:

Tot volgende week!