0

Welke nieuwe films werden er aangekondigd? Wie werd gecast in welke film? En welke trailers kwamen er uit? Preview zet het belangrijkste filmnieuws van de afgelopen week voor je op een rijtje. Deze week onder andere: Jurassic World 2, Spider-Man en Star Wars.

Toby Jones en Rafe Spell worden opgegeten door dinosaurussen

Achter de schermen is men hard aan het werk aan een vervolg op de megahit Jurassic World. Het script is er al, dus kan men bezig met het casten. Chris Pratt en Bryce Dallas Howard zijn de terugkerende sterren, en naast hun zijn nu ook acteurs Toby Jones en Rafe Spell in onderhandeling voor een rol. De Brit Jones is een ervaren karakter- en bijrolacteur, die rollen in grote films Captain America, Harry Potter, en The Hunger Games afwisselt met veel rollen in arthousefilms en tv-series. Een soortgelijke beschrijving geldt eigenlijk voor Rafe Spall, ook al een Brit, die je kan kennen uit films als The BFG, Prometheus en Life of Pi. Door welke dino’s zouden deze heren worden opgepeuzeld straks?

toby-jones-preview-filmnieuws

Max Landis treedt in de voetsporen van zijn vader

In 1981 verscheen één van de beste weerwolffilms aller tijden: An American Werewolf in London van regisseur John Landis (The Blues Brothers, Coming to America). Zoals zowat elke bekende horrorklassieker ontkomt deze ook niet aan de remake-drang van de filmstudio’s. Wat wel uniek is, is dat degene die de remake zal maken niemand minder is dan John Landis’ zoon, Max, die zowel de regie als het script voor zijn rekening zal nemen. Max Landis is bekend als schrijver van het uitstekende Chronicle, maar ook van minder geslaagde films als American Ultra. Hopelijk is hij deze keer weer in goede vorm!

an-american-werewolf-in-london-preview-filmnieuws

Dumbledore keert terug naar het witte doek

De jonge Dumbledore/Perkamentus krijgt een rol in de Fantastic Beasts-franchise. Op zich niet zo verrassend, nadat al bekend werd dat diens grote frenemy Grindelwald ook een rol zou spelen (neergezet door Johnny Depp), maar desondanks toch een leuk nieuwtje voor Potter-fans. Wie de jonge Dumbledore moet gaan spelen, is nog niet bekend.

dumbledore-preview-filmnieuws

Mission: Impossible 6 krijgt een releasedatum

De Mission: Impossible-films met Tom Cruise brengen altijd tientallen miljoenen in het laatje. Niet zo gek dus dat er plannen worden gesmeed voor een zesde deel. Er is nu een releasedatum bekend gemaakt: M:I 6 staat gepland voor 27 juli 2018. Regisseur Christopher McQuarrie keert terug in de regiestoel, wat de eerste keer betekent dat een regisseur meer dan één deel zal regisseren: voorgangers Brian de Palma, John Woo, J.J. Abrams en Brad Bird hielden het allemaal na één deel voor gezien.

mission-impossible-preview-filmnieuws

Tom Holland heeft getekend voor zes films als Spider-Man

Er is een nieuwe Spider-Man: de jonge Engelse acteur Tom Holland was afgelopen zomer voor het eerst te zien als de populaire webslingeraar in Captain America: Civil War, tot het grote plezier van veel fans. In een interview met The Hoollywood Reporter heeft Holland bekend gemaakt dat hij getekend heeft voor maar liefst zes optredens als de spinnenman: drie solo-films en drie rollen in andere Marvel-films. Naast Civil War heeft hij ook al zijn eerste solo-film opgenomen, te weten Spider-Man: Homecoming.

spider-man-homecoming-preview-filmnieuws

Opnames Pacific Rim 2 zijn van start gegaan

Hoewel Pacific Rim (2013) niet de gewenste megahit werd, haalde de film toch ruim 400 miljoen dollar op, mede door een flinke opbrengst aan de Chinese bioscoopkassa’s. Dus kreeg een vervolgfilm toch groen licht. Regisseur Guillermo Del Toro keert helaas niet terug, evenmin als sterren Idris Elba en Charlie Hunnam. Maar met John Boyega (Star Wars: The Force Awakens) en Scott Eastwood (de zoon van Clint) is de cast nu ook weer prima in orde. Deze week maakte John Boyega op Instagram bekend dat het vervolg de titel Pacific Rim: Maelstrom krijgt en de opnames begonnen zijn.

pacific-rim-maelstrom-preview-filmnieuws

Trailers! Trailers! Trailers!

Ook deze week sluiten we weer af met de nieuwste trailers. We hebben er weer een paar mooie voor je:

Rogue One: a Star Wars Story

Het duurt niet lang meer voor we een nieuwe Star Wars in de bioscopen kunnen zien. Dat betekent dat de trailers ons weldra om de oren zullen vliegen. Deze week kwam er weer een nieuwe uit:

Collateral Beauty

Drama waarin Will Smith een man speelt die een tragische gebeurtenis moet verwerken. Hij besluit brieven te schrijven aan de Tijd, de Liefde en de Dood. Dat is raar opkijken als blijkt dat ze antwoord geven!

Valerian and the City of a Thousand Planets

Oogverblindend mooi is ‘ie: de eerste trailer voor de nieuwe film van Luc Besson (León, The Fifth Element). Valerian and the City of a Thousand Planets is een verfilming van de comic van de Fransman Jean-Claude Mézières, die al vaak prijzen won voor zijn werk. In de film zijn naast de prachtige beelden ook bekende gezichten te zien als Dane DeHaan, Cara Delevinge, Ethan Hawke, Clive Owen, Rihanna, John Goodman en onze eigen Rutger Hauer.

Live by Night

Van schrijver Dennis Lehane werden de boeken Mystic River en Shutter Island al eens verfilmd met financieel en kritisch succes tot gevolg. Ben Affleck regisseerde ook de verfilming van een ander boek van Lehane, Gone Baby Gone, helaas met minder succes. Nu probeert hij het opnieuw met Live By Night, het middelste boek uit een spannende en gelaagde trilogie over een familie van politieagenten en gangsters in het begin van de twintigste eeuw. Affleck speelt ook nog eens de hoofdrol. De nieuwe trailer die deze week uitkwam belooft een hoop prachtig gefilmde actie:

Ghost in the Shell

De beroemde mangafilm uit 1995 krijgt een remake, met niemand minder dan Scarlett Johansson in de hoofdrol. Rupert Sanders (Snow White and the Huntsman) voert de regie. Hier de mooie eerste volledige trailer: