0

Welke nieuwe films werden er aangekondigd? Wie werd gecast in welke film? En welke trailers kwamen er uit? Preview zet het belangrijkste filmnieuws van de afgelopen week voor je op een rijtje. Deze week onder andere: Ocean’s Eight, Minecraft, Deadpool 2 en heel veel nieuwe trailers!

Matt Damon te zien in Ocean’s Eight

In 2018 moet Ocean’s Eight uitkomen,  een spin-off van de drie Ocean’s Eleven-films van Steven Soderbergh, met een vrouwelijke sterrencast bestaande uit onder anderen Sandra Bullock, Cate Blanchett, Anne Hathaway en Rihanna. Deze week maakte Matt Damon bekend dat ook hij een rolletje heeft in de film. Of hij hetzelfde personage zal spelen als in de Ocean’s Eleven-films is nog niet bekend.

matt-damon-preview-filmnieuws

Marvels The Inhumans wordt geen film, maar serie

In 2014 kondigde Marvel aan een film over de Inhumans te maken, één van hun minder bekende superheldenteams. Al snel werd de oorspronkelijk geplande releasedatum uitgesteld, en op een gegeven moment werd de film zelfs helemaal verwijderd uit hun plannen. Nu blijkt dat er in plaats van een film een televisieserie over de Inhumans gemaakt zal worden, waarvan de eerste twee afleveringen samen in IMAX-bioscopen zullen uitkomen. Niet zo heel verrassend, aangezien de Inhumans al lang en breed hun intrede hebben gedaan op televisie, in Marvels serie Agents of S.H.I.E.L.D. In september 2017 moeten de afleveringen in de bioscoop te zien zijn.

inhumans-preview-filmnieuws

Steve Carell gevraagd voor Minecraft-film

Het is tegenwoordig helemaal in om van onverfilmbaar geacht speelgoed en (computer)spelletjes tóch een film te maken: kijk bijvoorbeeld naar The Lego Movie, Pixels, The Angry Birds Movie en er is zelfs een Play-Doh film in de maak. Zo is men ook druk bezig met een Minecraft-film, gebaseerd op de populaire game waarin spelers met blokken allerlei gebouwen moeten construeren. Deze week kwam naar buiten dat acteur Steve Carell de eerste acteur is die de studio op het oog heeft voor een rol in de film, die pas in 2019 moet uitkomen. Rob McElhenny van Its Always Sunny in Philadelphia zal de film regisseren.

Kimberly Peirce gaat de zin van het bestaan verfilmen

Peirce, regisseur van films als Boys Don’t Cry en de remake van Carrie, gaat zich voor haar volgende project storten op de verfilming van het beroemde boek ‘Man’s search for meaning’ (de zin van het bestaan). Dit boek werd geschreven door Viktor Frankl, een Joodse psychiater die tijdens de Tweede Wereldoorlog vastzat in een concentratiekamp. Hij overleefde het kamp en schreef zijn boek, waarin hij zijn ontdekking toelicht dat het leven zelfs in de meest zware omstandigheden alsnog zin kan hebben.

Wedding Crashers 2 in de maak

Nog iets dat helemaal in is: vervolgen maken op komedies die tien jaar geleden of langer uitkwamen. Denk aan Dumb and Dumber To, Zoolander 2 en Bad Santa 2. Actrice Isla Fisher vertelde deze week dat men ook aan een vervolg aan het werken is op Wedding Crashers, de komediehit uit 2005. Wie er van de originel cast terugkomt, wie de film zal regisseren en wanneer ‘ie uit moet komen is allemaal nog onbekend.

Wedding-Crashers-Preview-Filmnieuws

Deadpool 2 in de handen van John Wick-regisseur

Enkele weken geleden bleek dat er onenigheid was tussen Deadpool-ster Ryan Reynolds en regisseur Tim Miller, waardoor laatsgenoemde niet terug zal keren voor het vervolg. Al snel gingen er geruchten de rondte over de mogelijke opvolger, en deze week werd één van die geruchten bevestigd: David Leitch zal de plek van Miller innemen. Leich regisseerde eerder samen met Chad Stahelski de verrassende hit John Wick. Deadpool 2  staat gepland voor 2018.

deadpool-preview-filmnieuws

Emilia Clarke in Han Solo Star Wars-spinoff

Uit een hele lijst aan kandidates met onder anderen Tessa Thompson en Zoe Kravitz is nu een actrice gekozen om naast Alden Ehrenreich te acteren in de aankomende Star Wars-spinoff over een jonge Han Solo. De keuze is gevallen op Emilia Clarke, natuurlijk vooral bekend van Game of Thrones en Terminator Genisys. Wat haar rol precies zal inhouden is nog niet bekend.

Trailers!

Deze week kwamen er weer een hoop nieuwe trailers uit. We zetten ze allemaal voor je op een rijtje:

Beauty and the Beast

De eerstvolgende live-action remake van een klassieke Disneyfilm die de bioscopen haalt is Beauty and the Beast, van regisseur Bill Condon (Dreamgirls, The Twilight Saga: Breaking Dawn) en met Emma Watson en Dan Stevens in de hoofdrollen. Deze week verscheen de eerste volledige trailer:

Jackie

Jackie vertelt het verhaal van Jackie Kennedy tijdens de nasleep van de moord op haar man, president John F. Kennedy. Natalie Portman lijkt hiermee een gooi te doen naar haar tweede Oscar. Hier is de nieuwste trailer:

Kong: Skull Island

Maart 2017 keert de beroemdste film-aap aller tijden terug in de bioscopen: King Kong! Hij wordt begeleid door een sterrencast met Brie Larson, Tom Hiddleston, Samuel L. Jackson, John Goodman, John C. Reilly en Toby Kebbell. Hier is de nieuwste, spectaculaire trailer:

Monster Trucks

Van Chris Wedge, de regisseur van Ice Age: een film over aliens die de vorm van een auto kunnen aannemen! Hier de nieuwe trailer van Transformers… eh… Monster Trucks. Monster Trucks, snap je hem? Want het zijn trucks, het zijn monsters, het zijn… monster trucks! Januari in de bioscoop.

The Zookeeper’s Wife

The Zookeeper’s Wife vertelt het verhaal van de houders van de dierentuin van Warschau, die tijdens de nazi-invasie de levens van honderden mensen én dieren redden.